Curso Bilingüe 3ºB

Bienvenidos, alumnos de 3ºB.

Dejad aquí cuantos comentarios o sugerencias queráis. Ojalá tengamos un curso lleno de buenas singladuras. Espero contar pronto con la foto de grupo para ponerla aquí.

Leave here all the coments and suggestions you like. I hope we will have a course full of good things. We will soon have a group photo to put in this space.

 

 3B Tecnología Bilingüe/Bilingual Group Technology

3B Tecnología Bilingüe/Bilingual Group Technology

 

Best regards,

Saludos.

Antonio

=============

Con una foto humorística de inicio en este espacio vamos a ir escribiendo las palabras clave en inglés , las más usadas en clase, y las más usuales con las que nos comunicaremos.
Me gusta que estos alumnos de La Inmaculada sean echados p’alante y quieran aprender Tecnología y conocer cosas de otros países y otras culturas.Un equipo de alumnos se encargará de recogerlas, en breve las iremos poniendo aquí, a modo de diccionario. We start this space using a humorous picture, in which we are going to write the key words we will use in our Bilingual classes.
I would like my pupils to be forward-looking and to be willing to learn Technology and also about other countries and cultures.
A team of pupils is in charge of writing them and shortly will be posted on this blog in the form of a dictionary.

Locos por el diccionario//Mad about the dictionary
Locos por el diccionario// Mad about the dictionary

————————————————————————————————————————-

OUR PROJECTS ABOUT PLASTICS

 -Here you have got some photos about our projects. Let’s have a look to them!

(if you want to show your photo please send it to Aida or to Sergio)  

  

 
 
 
 
 
 
  
  
  

  Ana’s project  

  

   

 

 

Sergio’s project

 
                                                              

                                   

  
  
 
 

Carmen’s project

 

 
 
 
 
 

 
 

                                                                                                      Aida’s project



  
  
Anuncios

Responses

  1. Ohm’s Triangle
    http://nuestramusiica.blogspot.com/2009/05/la-ley-de-ohm.html

  2. Algunas frases comunes en el inicio del curso, irán aumentando.
    Pre-course Exam or Initial exam

    For everybody (to hear) or for nobody 🙂

    The movement of electrons (through a conductor)
    DC- Electrons always move in the same direction
    AC- The polarity is constantly changing

    Batteries produce electricity due to chemical processes
    Alternators due to mechanical systems
    Solar cells due to chemical processes too (The photovoltaic e’ffect)
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8483654.stm
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8484823.stm

  3. Si vais a mi web:www.antoniocuestas.com>>Tecnología>>Recursos para los alumnos de Tecnología>>Ejercicios de electricidad
    y ponéis la contraseña que os diré, os saldrán unos problemas resueltos.

    Aquí os dejo el enunciado de los mismos, en inglés, para que vayáis practicando para el examen.
    En este primero practicar sólo los voltajes, lo de las intensidades en los transformadores aún no lo expliqué y ,por tanto, no lo pregunto.
    *****
    What voltages and intensities of output will be obtained from a transformer with 50 turns in the primary. The input voltage is 20 volts. In the secondary there are 2 coils with 50 and 300 turns. R=5 ohms
    *****************************************************************************
    Calculate the power that is used by a heater connected to 220 V if it has a resistance of 60 O.
    *****************************************************************************
    Find the intensity which/that circulate in a device which consumes 440w if the voltage it receives is 220v
    ******************************************************************************
    In our home we have a computer which is powered at 250 W and a lamp powered at 100 watts.How much will we have to pay the electrical company each month if the computer is used an average of 2h/day and the lamp 4h/day. Price= 0.1€ Kw.h
    *******************************************************************************
    What ouput voltages and intensities will be obtained from a transformer with 100 turns in the primary, the input voltage is 20 volts. In the secondary there are 2 coils with 50 and 300 turns respectively? R=5O
    *******************************************************************************
    Calculate the power consumed by a heater connected at 220 V if it has a resistance of 30 O
    *******************************************************************************
    Calculate the intensity circulating in a device which consumes 200 W if the input voltage is 220 VTransformer

  4. Más expresiones de las que usamos en clase:
    Alternating Current (AC)
    Direct Current (DC)
    frequency
    Batteries: Rechargeables/Non Rechargeables
    Alternators
    ____________________

    Solar cells
    cathode
    anode
    Primary generators:Batteries/Non Rechargeables
    Secondary generators:Batteries/Rechargeables
    ————————————
    Batteries
    saline {seilain}
    coal barr/carbon
    zinc
    carcasse (but better shell)
    casing
    sawdust/salts (au)
    alkaline {ai}
    Manganese{i:}
    ‘oxide {ai}
    button cells batteries {‘bʌtn̩}
    mercury
    silver
    Lithium {θ}
    accumulators
    recharge
    Lead {led} “plumbum”
    electrodes
    Sulphuric/sulfuric acid {ju} Am.E.
    Niquel-cadmium
    Memory effect
    Ions
    Electrolite {lait}
    ==========================================
    1W=1V/1A Watt, Volt, Amp, Ampere/’æmpɪr/
    Electric Power
    Mechanical
    heat
    light
    Re’sistance
    magnet
    “Like poles repel and opposite poles attract”
    magnetic field
    electromagnet
    rotor
    stator

  5. Por si alguien tenía la misma duda respondo a las preguntas que me hicieron hoy y que las transcribo aquí:
    Para el examen de este tema,¿van a ser todas la preguntas en tipo test,no?
    Y otra cosa,los dibujos que aparecen en el libro,¿hay que saberlos?.

    Respondiendo: 1) Sí, tipo test.
    2)Los dibujos de lo que expliqué no hace falta saberlos de memoria pero siempre ayudan. Por ejemplo, si pregunto cómo se llama el polo positivo de una pila y te acuerdas del dibujo lo tendrás más fácil.
    Recordad que en mi asignatura más que memorizar lo que pretendo es que lo entendáis.
    Saludos.

  6. ¡¡No!! ¡¡¡Si cuando yo les digo a algunos que se tienen que PONER LAS PILAS!!! 🙂
    VÉASE EL ENLACE (O PULSAD SOBRE LA IMAGEN): http://www.bbc.co.uk/news/health-11692799
    PONEOS LAS PILAS

  7. Comenzamos con los plásticos. Su lenguaje es complicado en español así que en inglés más. Pero no os preocupéis veréis cómo con las clases, actividades y proyectos que haremos con ellos los aprendéis. Aprovecho las notas que tomó vuestra compañera Aida, gracias Aida, para ir empezando con el vocabulario. Las notas están tomadas por ella en clase, hay algún pequeño comentario que hacer y las repasaremos y corregiremos en clase pasado mañana. Ciao¡
    ¡¡Tenéis que poneros las pilas para el examen de los plásticos!! “You have to put the batteries in” (Traducción propia) 🙂

    UNIT 1: PLASTICS
    ‘polymer==> ‘POLYMERIZATION/ai/

    Plastic-plástico
    Capacity to change and adapted the shape-capacidad de darles forma
    They can be coloured-pueden ser coloreados, (dye-teñir)
    They are light-son ligeros
    They have a very good insulation(aislante) from electricity and heat-son buenos aislantes de la electricidad y el calor
    Good mechanical re’sistance
    Very resistent to acids, atmospheric agents, corrosives but at the same time its great inconvenience. Difficult to recycle it.
    Accumulation causes serious problems for the environment
    CLASIFICATION

    There are two big groups:
    Thermoset (termoestables): you can only shape/mould/form once (solo les puedes dar forma una vez)
    Thermoplastic (termoplásticos): you can shape them as often as you like (les puedes dar forma las veces que quieras)

    *Thermoset:
    Phenoplast

    Bakelite
    -used in the electronic circuits (se usan en circuitos electrónicos), plaques
    handles
    Aminoplast:
    Melamine Used for covering surfaces
    Polyester ‘tergal, terlenka==> don´t crease, they dry very quickly
    Mixturing with fibreglass it is very useful for e.g. canoes /ka’nus/
    Cellulosic plastic
    Cellulose ace’tate /seliolous/ Used for transparencies

    Polyethylene bottles, containers, plastic bags. North Sea gas==>pipes
    Polyethylene terephthalate \ˌter-ə(f)-ˈtha-ˌleit\(PET), plastic bottles (e.g.mineral water)
    PVC, Initial letters don’t confuse with ‘acronyms
    Polyvinyl chloride \ˌpä-lē-ˈvī-nəl\//cl’oraid/

    used in: containers, fall pipes (rain) or drain pipes (toilet)
    windows frames, electric cable covers, boxes for electrical installations

    Poly(methyl methacrylate) (PMMA)\ˈpä-lē-ˌme-thəl-\polimezl mezacrileit
    It is v. transparent, for optical lenses, signs for companies or for ex. when you go out of this building (main entrance) you can see one(Misioneras Claretianas)
    It is resistant so we can use it in aircraft windows-
    To protect photos its the best, keyrings.

    Polystyrene (pronounced /ˌpɒliˈstaɪriːn/) )
    good mechanical resistence, very useful for outdoor furniture, pens,

    Expanded polystyrene which is very useful as foam packaging

    Polypropylene
    \ˌpä-lē-ˈprō-pə-ˌlin\ (PP) videocases, syringes, the exterior of a car battery (case),cords, rafia,

    Nylon

    test-tube
    NY-LON
    Very resistant, forms threads/e/easily. Used for gears, textiles (textails/, (cords,ropes)


    Recycling of plastics

    . Don´t desintegrate with the passing of time//Don´t degrade or decompose over time
    . Accumulation causes serious problems for the environment
    . We have to recover other types of material (Al, glass, paper…)

    Recycling is collecting and transforming materials that are considered rubbish into useful products
    Selective collection makes it easier
    The main problem is separating and clening, expensive and complicated
    Effectiveness: depends on citizenship collaboration
    4 types of recycling
    Primary: from waste, we get plastics with the same properties as the original
    Secondary: They have less quality as the original
    Terciary: break down into chemicals and fuel
    2 methods: pyrolysis, without contact with the fire-> gases and smoke ==> very complex processes -> tar, fuel (petrol / gasoline) and raw materials -> Plastics
    Gasification= Pyrolysis but more temperature and pressure.
    Gas obtained-> produces electricity, methanol or ammonia
    Cuaternary:incineration-> heat-> steam generators, for drying furnaces
    Disadvantages: Very pollutant and expensive

    Plastics manufacturing
    Injection: grains melted / Founded, heating, plunger, screw
    Extrusion: The process of molding plastics for making profiles or tubing
    Blowing: Bottles
    Compression: Thermoset
    Plastics manufacturing

    Injection: grains melted / Founded, heating, plunger, screw

    Extrusion: The process of molding plastics for making profiles or tubing

    Blowing: Bottles

    Compression: Thermosets

    How to cut plastics
    Expanded polystyrene: heated metal thread
    rigid plastics: saw, scratch , breaks off
    Sheets of plastic: scissors
    Rigid Plastics Drilling: slowly, to prevent breakage and chips jumping// flying chips

  8. Technology:EVERYTHING GOES SO FAST¡¡

    SO FAST¡¡¡

    http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1328439/First-Apple-1-sold-Steve-Jobs-sale-150k.html

  9. Everything is here: http://antoniocuestas.com/building.pdf

    prueba

    1.Building /Construction
    Materials
    Materiales
    Pétreos // Stone materials

    You can find a summary of stone materials on my website: resources
    for students of Technology, stone materials (transparency)

    Deborah wrote this vocabulary (thanks) on the blackboard; here you
    are¡ (It follows the order  that you have in your books)

    Public works

    > Compact rocks
      Ashlar\ˈash-lər\ ; cut stones, Parallelepiped, /ˌpærəlɛlɨˈpaɪpɛd/,

    Inca wall at Machu
    Picchu
    , constructed in ashlar masonry



        Masonry /’meɪsənri/

    Dry set masonry supports a rustic log
    bridge
    , where it provides a well-drained support for the log (this
    will increase its service life).
        Paving-stone or cobblestone
    /’kɑ:bəlstəʊn /,
    decoration


    Built in the late 1820s, Acorn Street of Beacon Hill, Boston is paved in
    cobblestone.
        Flagstone/Paving stone


    Portage Park in Chicago
    is known for its flagstone decorations


    > Granular Stones
    (Broken/fragmented)
            Clays,
    micron
    /’maɪkrɑ:n /, for absorbing
              Construction aggregate: Aggregates or
    fragments from the disintegration of other rocks,  can be fine
    or 
               coarse
    (sand, gravel, chippings, etc.)

       
       
         

    Cementing materials \si-ˈment also ˈsē-ment\

    Mixed with water becomes pasty when dried they
    become rigid. Used to mix with other materials, the mass is called
    mortar

    >Lime:
    It is obtained
    by calcining limestone.
    >Plaster:  Mixed with
    water is used to cover walls and ceilings
    . There are 3
    types: black is the lower quality, has impurities.
    White plaster that has no impurities

    and Plaster of Paris, the best quality.
    >Cement: The most used: Portland-> Mixture of
    limestone and clay
    baked in rotary
    kilns

    How is Cement Made? Flash Animation
    Take a
    Virtual Tour of a Cement Plant
    (click here)
    Two
    different methods, dry and wet, are used to
    manufacture portland cement

    A curiosity: Introducing
    Google Building maker


    Concrete /’kɑ:nkri:t
    /
    Mixture of
    aggregate,
    cementing materials and water
    Formwork
    >mass concrete
    >concrete, cyclopean — mass
    concrete in which large
    stones, each of 100 lb (50 kg) or more, are
    placed and embedded in the concrete as it is
    deposited.
    >cellular concrete
    >Reinforced concretec— structural concrete reinforced with no
    less than the minimum amount of prestressing
    steel or nonprestressed reinforcement as specified in the
    applicable building code.

    Ceramic
    materials

    http://platea.pntic.mec.es/~msanch2/tecnoweb/recursos/pp0304/ceramico.ppt

    kiln
    > Bricks
    http://visual.merriam-webster.com/transport-machinery/handling/cranes/tower-crane.php

    pickaxe
    [‘pɪkæks] and
    shovel  /’ʃʌvəl/

  10. Antonio nadie mando fotos de los trabajos todavia asi que no pudimos colgar ninguna 🙂

  11. Hola Aida: Sergio NY 🙂 me había comentado que tenía alguna ya y que igual hacía algún pequeño montaje.
    Saludos.

  12. I have found one video which is about a man who has invented a strange machine which is able to convert plastic (garbage) into oil.

    It’s amazing what a machine can do to save the planet!

  13. A bit of humor to finish the term ¡¡

  14. Amazing Federer¡¡

  15. Por qué a los españoles se nos da mal el inglés
    http://www.elpais.com/articulo/opinion/espanoles/nos/da/mal/ingles/elpepiopi/20100719elpepiopi_11/Tes

    Nórdicos, germánicos/Este alemán
    No latina, pero Portugal/5 vocales
    Doblaje
    Bilingüe

  16. LEVER
    http://antoniocuestas.com/lever.pdf
    Adaptación de: http://antoniocuestas.com/tecnologia/palanca.pdf
    La palanca

  17. http://antoniocuestas.com/simplemachines.pdf
    Adaptación de: http://antoniocuestas.com/tecnologia/planoinclinado.pdf
    El plano inclinado

  18. http://antoniocuestas.com/glues.pdf

  19. http://antoniocuestas.com/screws.pdf

  20. Lesson 3 Vocabulary I
    http://antoniocuestas.com/03_Unidad%2003_3ESO_TECNO_pg_42-46.pdf
    Lesson 3 Vocabulary and (II)
    http://antoniocuestas.com/03_Unidad%2003_3ESO_TECNO_pg_46-49.pdf

  21. Lesson 4: Vocabulary. See levers, inclined plane, etc.
    http://www.antoniocuestas.com/04_Unidad%2004_3ESO_TECNO_pg_56-85Bilingue.pdf

  22. Antonio estuve intentando imprimir el pdf de lever pero no me deja

    • Hola Aida: Pues lo acabo de imprimir en casa sin problemas. Recuerda que una compañera tuya lo llevaba esta mañana impreso así que puede que tengas algún problema en tu ordenador. Si el problema persiste, llevo una copia conmigo, si acaso mañana pídemela. s2

  23. See pg. 77, 72 and corrected pg. 68 where I wrote Sleep instead of Slip. It was 2 a.m., so it was very easy thinking about sleep:-)

  24. Aquí están los links de los vídeos del ”Ciudadano R”,tanto el spot,que corresponde con el primer enlace,como el corto,correspondiendo a su vez con el segundo link.
    http://www.ciudadanor.com/Festival/Galeria-Videos-Ficha.aspx?Id=35
    http://www.ciudadanor.com/Festival/Galeria-Videos-Ficha.aspx?Id=54
    Para poder votarlos,sólo hay que registrarse aquí:
    http://www.ciudadanor.com/Festival/Registro-Voto.aspx

  25. Magnífico Sergio y Aida: Como os dije en clase: sois unos artistas. ¡Buen trabajo! Ya lo mando a la Dirección para que lo difundan, si lo estiman oportuno, que seguro que sí, entre toda la comunidad educativa.
    s2

  26. Me llegan noticias de que habéis sido premiados, Aida y Sergio ¡¡¡ENHORABUENA!! y que disfrutéis de la Play. Lo dicho: buen trabajo.

  27. Hasta ahora,no podemos colgar el link del premio ni ningún otro documento que lo demuestre debido a que hasta no recibirlo ni tener nuevas noticias de la Fundación del Festival, no podemos.
    En breves,estará colgado.
    Gracias por los votos en general.

  28. Primera parte de la lección 7 en inglés

    https://antoniocuestas5.files.wordpress.com/2011/05/tema7-inglc3a9s-i.pdf

  29. 1. Express 69 in binary numbers

    2. Put/Express 100101 as a decimal

    3. How many films of 700 MB will fit on a DVD? Or
    How many films of 700 MB will a DVD hold?

    4. An archive of 400 MB downloads at 400 KB/s. How long will it take?

  30. Infrmática lo que nos mostró Amanda en ppt

    https://antoniocuestas5.files.wordpress.com/2011/05/practicas-tecnologia-vieja-edicion.ppt

  31. http://antoniocuestas.com/07_Unidad%2007_3ESO_TECNO.pdf
    La lección 7 en inglés, falta el final de la lección.

  32. ¡Por fin!,ya hemos recibido la PS3 después de mandar un montón de papeles y esperar impacientes su llegada.
    Muchas gracias al colegio por informarnos de este concurso audiovisual y bueno, con un poco de esfuerzo, se pueden conseguir GRANDES cosas, como lo hemos hecho Aida y yo.
    Ha sido… laborioso,¿quién dice que no?,pero el resultado,ya veis…
    Un cuento forzoso con un final feliz.

  33. Antonio,soy Cristina de 3ºb;para la recuperación del miércoles del 1er trimestre,
    ¿qué temas entran?¿1,2,3 y 4?

    • Hola Cristina: El 1, el 2 y el 5, el de electricidad.¡ Venga, a por ello!. Saludos


Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: